lördag 5 mars 2011

Nya kuddar!

Hej på er!
Morgonens sysselsättning idag har varit att sy nya kuddar till nya soffan. Hittade 2 underbara bilder med änglar som jag har stykt på kuddarna. Kuddöverdragen är sk omlottöverdrag, väldigt enkla att sy, man viker tyget och sen är det bara att sy två sidosömmar. Det blev en del annat shoppat igår också, visar senare. Nya gardiner, lampskärmar och en vaxduk till köket! Förutom det hade ÄNTLIGEN min hylla kommit, beställde den för 3 veckor sedan och då skulle det vara en veckas leveranstid, men den ena förseningen efter den andra gör att jag nog var en ganska besvärlig kund på Mio igår. Inte nog med det så blir man så trött när man själv måste ringa o tjata för att man inte får några besked, och de besked de lämnar stämmer inte heller med vad olika försäljare säger. Ingen bra marknadsföring! Nog gnällt, nu ska jag börja sy upp gardinerna och sen blir det att putsa fönster, men idag är en så vacker vårdag så det känns helt ok att putsa.
Kram Satu!







Nu är jag klar med köksgardinerna, blev så nöjd, helvit knytgardin med ett tryck upptill i rött, passar så bra till våra röda skinnstolar. Synd bara att väggarna är gula ;-(




Fick använda vaxduk till gardin i lilla fönstret, men det fungerade faktiskt. Och sen helt underbara lampskärmar med samma mönster som finns i längderna.


Vaxduk till matbordet!